IKEA

Igår tidigt på morgonen åkte jag och Nina på Ikea i Sundsvall. Vi stannde till i Ö-vik och käkade frukost där i solen. Sen åkte vi raka spåret mot en dag fylld med shopping. Vi var framme vid lunchtid och det tog lite mer än tre timmar att köra dit. Det första vi gjorde va att gå till resturangen och käka lunch, det blev kotlettrad med pommes, bea och ratatouille. Sen började vi shoppingen. Vi strosa runt bland sängar och badrumsinredning, lampor och värmeljus. Jag köpte ugnsformar, en ny kudde och ljus. Nina hitta lite mer än mig. Min nota slutade på 216 kr, billigaste notan än så länge.

Sen gick vi in i Birsta shoppingcenter och började med en glass och lite vila. Det var skönt att få sätta sig en stund och bara vara. Sen tog vi itu med alla affärer där inne. Det blev underkläder, en partyplånka och ett par leggins och när vi kände oss nöjda med Ikea så åkte vi in till sjäva Sundsvall och strosa runt där ett par timmar. Vi väntade på Ninas kusin Sara som skulle komma och möta upp oss.

När hon dök upp så gick på Stek Huset där vi käkade middag. Köttet där var helt magiskt och pärgratängen lika så. Såserna var smarriga dom med och mycket smak. Dyrt var det men värt varje krona. Efter maten gick vi till bilen och började vår resa hem. Vid nio, halv tio på kvällen så var vi framme i Ängersjö där vi stanna för en fika hos mamma och pappa. Gott var det och ännu bättre var det som fick följa mig hem. En årsförbrukning av fisk, torsk och sej. Älgkött, svamp, hjortron och jordgubbar slank oxå ner i påsen som bara blev tyngre och tyngre.

Klockan var mycket när jag klev in genom dörren här hemma. Skönt var det och less i kroppen var jag. Skyndade mig att plocka i ordning allt och sen var det dax för sängen. Jag skulle prova min nyköpta kudde och gisses så gott jag har sovit. Skulle köpt fler för den var helt underbar. Nu ska jag marinera en köttbit till ikväll och sen ska jag in i duschen.











#1 - - Elin:

Ååååh, jag vill också på IKEAaaaaa :D

Det finns så mycket kul där :)