Jobbig spasm

När jag kom hem från jobbet idag så skulle jag lägga mig och vila en stund men det vart svårt. Jag har haft olika typer av kramper i min rygg och oftast är det på vänster sida från mitten av ryggen ut till sidan och sen in mot magen, en horisontal kramp alltså. Men sen jag kom hem och även nu när jag rör mig så får jag en muskelspasm på vänster sida i en vertikal linje, från höften upp mot armhålan. Har varit stel och mör sen timmarna på akuten då jag satt och höll min väns arm i högläge hela tiden, det tog på ryggen men min smärta var ju inte ens i närheten av min väns. Det var efteråt som jag insåg att min rygg tog ordentligt stryk av det, men vad tusan gör man? Ville ju göra allt jag kunde för att hjälpa min vän.

Så jag kanske använde nå muskler som jag i vanliga fall inte avänder så mycket och det kanske är en typ av träningsvärk jag har nu. Men på en sida bara? Well well ska ta mig i kragen och fixa lite i lägenheten, göra nån middag och sen kommer resten av kvällen spenderars på spikmattan, värmedynan och med TENS-apparaten.