Igår och idag

Igår på dagen åkte jag ner på stan och mötte upp Jennie och Ida. Min fina vän Jennie bor nere i Mellerud så det är långt mellan gångerna som vi ses. Vi satte oss på Costas och fikade och bara surrade, riktigt trevligt. Sen kom Elin ner och mötte upp oss och vi satt kvar en stund innan vi var tvungen att säga hej då och bege oss vidare. Nina fyller år idag men hade kalas igår så jag och Elin åkte dit med paket och blommor. Fikade lite till innan vi begav oss ner på stan igen. Då var det dax för middag och det blev gillard lax på Båten.
 
Där satt vi och surrade ett tag och halvvägs hem bestämde vi att jag skulle åka med henne hem, så det var bara att åka förbi lägenheten en snabbis och hämta lite grejer. Brumma ut till Storliden och då var klockan 22.00 så vi bänka oss i soffan och kollade på en av mina favoritfilmer, Efter Bröllopet med Rolf Lassgård.
 
Idag när vi vakna så peta vi oss lite kräm innan vi tog en prommis upp till hennes bror där det var dax för slottanna. Allt slogs med lie och sen upp på hjässor, det är en liten tradition som dom har. Efter en kopp kadde så knata vi tillbaka och gjorde oss redo för stan. Vi har gjort dom billiga affärerna idag, Rusta, Jysj, ÖoB och det blev lite tvål och dylikt.
 
När jag sen kom hem så möttes jag av en underbar överraskning, mer om det sen.