Fiske i regnet

Idag trotsade vi vädret och for ner på Nydala för att fiska lite. Först for vi på campingen och köpte fiskkort och sen ner på Nydala. Fick testa mitt nya spö och det funkar hur bra som helst, nytt spö, nya drag, ny draglåda och stövlarna fick premiärprövas idag. Men trots varma kläder och regnponcho så var vi dyngsur när vi kom hem eftersom regnet kom sidledes. Jag kasta några kast och sen stod jag mest under ett träd och försökte skydda mig från värsta rusket men André stod ute på bryggan och fick en liten gädda innan vi gick hem igen. Fick upp lusten igen och hoppas på bättre väder imorrn....
 
När jag bodde hemma i byn fanns det inte så mycket att göra så vi satt mest ute i sjön och fiskade hela tiden. Första klubben jag var med i hette Tobyklubben och det var en fiskeklubb. Varje månad fick man hem drag och jag bara älskar att fiska. Sen jag flyttade från Hörnefors till Umeå har det blivit lite fiske och speciellt sen jag gjorde mig illa. Men det ska bli ändring på det nu när jag har nya prylar och en pojkvän som just upptäckt hur kul det är att fiska, bara det blir lite bättre väder så.