Julen 2013

Vi har haft en jättebra julafton tillsammans med nära och kära. Vi började i Bösta med mostrar, kusiner, kusinbarn, mormor, morfar och respektive. Hur mysigt som helst tills vi skulle därifrån, blåis och spöregn från huset ut på byavägen. Jag var inte långt ifrån panik och gråt där vi gled omkring på vägen, hur jag än gjorde så gled bilen bara hit och dit och jag var övertygad om att vi skulle glida av vägen och ner i diket. Låg och körde på ettans växel och det gick inte fort, för gasa jag för mycket så gick det åt skogen och körde jag för sakta samma sak. Försökte växla upp men det var stört omöjligt, vi bara spann med hjulen. Men tillslut tog vi oss helskinnad därifrån och körde 30 hela vägen till e4:an, det var inte roligt efter vägarna då och speciellt inte när man nyss tagit körkortet.
 
Vi joina mina bröder hemma hos päronen och fortsatte julmyset hemma i byn, det var så skönt att sätta sig i soffan med familen och bara andas ut. Massa god mat, fin fina julklappar och underbar släkt gjorde verkligen vår julafton. Igår var det juldagen och den spenderades i soffan med hjärtat framför massa halvkassa julfilmer. På kvällen tände vi massa ljus och tog fram ost och kex till en riktig myskväll. Fick sms av kusin Madde (som flyttat till Stockholm) och hon och hennes karl ville komma förbi och hälsa på. Det var jättrekul att hon kom förbi då dom är här uppe så få dagar och på julafton hinner man knappt prata med varandra.
 
Idag är det annandagen och vi funderar på att åka ner på stan och shoppa lite, men vi får se vad som händer. Jag hoppas att ni har haft en underbar julhelg och att ni fortsätter njuta av ledigheten.
 
God fortsättning på er
 
 
Fin fina julklappar och jag bara älskar min västerbottensring med matchande örhängen som jag fick av älsklingen, jag har velat ha en sån ring i flera år och nu är den min :D
 
 
Julmys hemma i byn
 
 
Julmys i Vännäs med fam Jonsson/Wallberg
 
 
Juldagsfilmen, en av alla vi såg
 
God fortsättning