Hjärtat fylls av sorgsen kärlek

Var det nån fler än jag som såg talang på trean ikväll? In på scenen kom en en samisk kille vid namn Jon Henrik, en kille som haft en tuff uppväxt som både same och adopterad från Colombia. Han berättade om sin bästa kompis Daniel som tyvärr int finns vid hans sida längre. Han berättade att när han dog satt Jon Henrik utanför Daniels stuga och bad när en jojk kom till honom, han sa att det var Daniel som svarade honom. På scen står han iklädd traditionell samisk klädsel och men sig har han en keyboard. Han börjar lugnt jojka och redan efter ett par sekunder var jag fast, jag känner den sorgen och kärleken har har i kroppen. Tänk att något utan text kan beröra en på detta vis. Tårarna bara rann och känslorna rusade i kroppen, vilken otrolig känsla han förmedlar och så otroligt vackert det gjordes. Där står han ensam på scen och blottar sitt inre och jag vill bara hoppa in genom rutan och krama om honom. Missade ni detta så måste ni se det och jag hoppas han berör er lika mycket som han berörde mig.