Underbara jul

Vi fick fira första julen i huset tillsammans med familjen. Mamma var sjuk, kusin Maria i Tyskland och lillebror Daniel jobbade, annars var vi alla. Mormor och morfar, mostrar med respektive, kusiner med pojkvänner och barn, Barbro och Gösta, pappa och lillebror Joakim. Vi var 18 personer som fick fira julen tillsammans här i Flurkmark. Jag älskar vårt hus och att vi har möjligheten och utrymme att faktiskt hålla i julen.
 
Som vanligt hade vi knytkalas och jag tror att denna jul toppade listan av mest mat, ingen behövde lämna oss hungrig. Jag älskar min släkt, jag älskar våra traditioner, jag älskar att vi alltid hjälps åt. Jag är så glad att vi kan fira alla tillsammans och att vi håller ihop. När siste man åkt så var det bara i kylen det syntes att det varit kalas i huset. Vi fick hjälp att diska undan allting, alla bord och stolar bars bort, skräp slängdes och varenda pryl stod på rätt plats när vi gick och la oss. Tusen tack för all hjälp och tack för en underbar dag