En journalist ringde


Jag blev så paff då journalisten ringde så jag har helt glömt bort vad sidan hette som hon jobbade på. Hon jobbade åt en webtidning som just nu skriver om utförsäkringar och försäkringskassan. Hon hade hittat min blogg och läst om att jag blir utförsäkrad i augusti och hade lite frågor. Hon måste ha läst det dåligt för hon trodde jag redan var det. Hur som helst så frågade hon lite om hur jag tyckte jag blivit bemött av försäkringskassan och jag sa att jag hade bra kontakt med dom.

Jag har haft en väldans tur att jag fått sån bra handläggare och jag har verkligen inget att klaga på när det kommer till det. Jag får ta dagen som den kommer och jag har inte ork att oroa mig för hur det kommer att gå. Jag har 5 månader på mig och mycket hinner hända på den tiden. Det är fortfarande saker kvar att prova och det får gå som det går.

I början var det jobbigt och jättestressande med dom nya reglerna men efter mitt första möte med handläggaren så vart jag lugn. Jag har haft ett jättebra stöd från både FK och företaget. Jag sa till henne att jag är kanske inte den bästa att fråga sånt här om eftersom jag är så nöjd än så länge. Hennes frågor kändes som om hon ville ha dom negativa synpunkterna om detta men hon sa att det var bra att få höra att det kan gå bra för folk oxå.

I vintras var jag på möte med min handläggare och då hade jag med mig en blomma till henne och verkligen tackade henne för sitt stöd. Hon blev så glad att hon nästan grät och jag tänkte att det är så ofta som dom får ris, ibland måste dom få ros oxå. Jag ska försöka komma ihåg vad det var för sida dom ringde ifrån.

Nu har dom hört av sig från två olika tv-program, en tidning och nu en webtidning :D