Trädgården

Vi har en fantastisk trädgård här hemma, här finns allt man kan tänka sig. Imorgon kommer Nina och Petra och vi ska plocka in krusbär, vinbär, hallon och rabarber som vi sen ska koka saft och sylt på. I vår slänt finns massor av hallon, åkerbär och vi har redan plockat in 4 liter smultron. Vi mumsar för fullt på jordgubbar och snart är plommonen färdig. Vindruvorna och havtornen är på god väg och äpplena lika så. Tyvärr blev det inga  minikiwi i år och körsbären var få. Vi har skördat massor av gurka, paprika, sallad, morötter, sockerärtor, rädisor och potatis, tomaterna är lite sena men några har vi fått mumsa på. Vi väntar fortfarande på rödbetorna, salladslöken och chilin som behöver lite mer tid. Jag fantiserar redan om vad jag vill göra med trädgården nästa år, nu vet jag ju hur det ser ut här på sommaren. Jag älskar att kunna gå ut i trädgården och plocka in grönsaker och örter till middagen och bär till efterrätterna. Jag älskar vår trädgård