~ Jag och mina drömmar ~

Drömde i natt att jag var uppfinnare. Jag har ju börjat ta med mig min lilla vattenflaska vart jag än far nu. Kallvatten är ju gott men ibland önskar jag lite smak på det hela. Saft vill jag ju inte ha och en citron eller limeskiva är ju svår att få ut från flaskan sen om man skulle pula i en sån. Men då uppfann jag en flaska som man kunder skruva lös botten på. När man tagit lös bottendelen så fanns där som ett cylinder format galler som man kunde öppna. Där kunda man he citron, lime, gura, apelsin eller vad man nu ville ha, åsså stängde man igen gallret och skruva fast botten igen. När man var färdig med flaskan öppna man igen och tog lätt och frukterna så man kunde rengöra. Fanns även en del som följde med så man kunde frysa lite vatten, då skruva man som in en isbit i flaskan för att det skulle hålla sig kallt länge.

Jag har kanske en liten uppfinnarådra i mig. Fick ju MVG i skolan på projektarbetet man skulle göra sista året på gymnasiet. Jag och en tjej som heter Ida gjorde en trådlös julgransbelysning. Först koppla vi upp allt på en labbräda, sen när vi fått det till att fungera så beställde vi efter kretskort och komponenter från ALFA. Vi fick etsa egna kretskort och göra egna elscheman. Lödning och annat fix och trix. Vi fick det till att funka och högsta betyg. Tänk om man varit lite smart och utväcklat det lite mer, sökt patent o.s.v för vem vill inte ha en trådlös julgransbelysning? Slippa alla sladdar. Bara en dosa som man trycker av och på med. Ljus som man bara nyperfast där man vill ha dem. Batterier som laddas på dagen av ljuset och håller länge. Well well, få se om uppfinnaren i mig får ett ryck nån gång.