Om vapenhotet i helgen

Nu har det gått ett par dagar sen vi blev hotade och jag har äntligen fått sova. Det känns mycket bättre nu och om jag får sova bra i natt oxå är jag nog fit for fight.

Det som hände i helgen var att en kompis till mig fyllt år så vi skulle fira honom. Vi var ett gäng männsikor där på cirka 15 personer. Musiken var väldigt låg så man kunde prata med varandra och vi höll en bra ljudnivå. När 7 av oss satt ute på en bänk och rökte så kom en man som tyckte väl att vi levde om.

Istället för att be oss sänka lite så började han vifta med sin pistol som han hade på sig. Han var aggresiv och vi upplevde honom som VÄLDIGT hotfull. Han sa att det var en riktig pistol och att den var laddad. Vi försökte få mannen att stoppa undan pistolen och gå därifrån men det gjorde han inte. Detta var vid 23.00 tiden på lördag och efter 20 minuter så hade jag fått tillbaka känslen i benen och lyckades ta mig därifrån och in i lägenheten.

Där hade en person ringt polisen och jag fick prata med dom eftersom jag varit ute och vet vad som hände. Jag fick 1000 frågor som jag skulle svara på och jag har inte uppfattning om tiden, hur länge vi prata eller så. Fort gick det tills vi såg två polisbilar på parkeringen men det tog ett tag innan det hände nått. Dom väntade på förstärkning för många poliser blev det. Bara från ingenstans kom poliser från alla håll och kanter, polishundar och civilsnutar. Alla som var ute fick lägga händerna på huvudet tills dom kunde gripa mannen. Alla där ute blev visiterade och sen fick vi lämna våra vittnesmål. Det var nån som sa att det var 7 polisbilar och 2 civilbilar.

Vi fick senare veta att det var en luftpistol som han viftat runt med, men det visste vi ju inte då. När poliserna åkt sin väg var väl klockan 01.00 och vi fick gå ut igen. Vi stod skakandes där ute och ingen hade riktigt förstått vad som precis hade hänt. Grannarna som bor rakt ovanför kom ner och prata med oss. Vi satt under deras sovrumsfönster som dom hade HELT öppet och dom hade inte hört nånting. Det dom vakna av var ordväxlingen som blev när mannen kom ut med pistolen. Så vi levde inte om så mycket som folk har fått för sig att vi gjorde.

Jag vill inte gå in på mer detaljer om händelsen eller mannen för det är mycket mer som hände och sas under denna kväll som stannar mellan oss som var ute, mannen och polisen. Jag var livrädd den kvällen och kunde inte sluta skaka, vi blev alla väldigt chockade. Även om vi hade haft världens mest livade fest så drar man inte vapen, man kommer ner och pratar som en vuxen männsika och funkar inte det så ringer man helt enkelt polisen. Det finns ingen ursäkt för det han gjorde, det var rent idiotiskt. Nu är jag inte skakis eller rädd jag är mest bara arg för så gör man bara inte. Så nu vet ni lite mer om det som hände i lördags.

#1 - - isaa:

huvva vad hemskt :(

#2 - - kicki:

Otäckt, tur att de gick bra