Tacksamhet

Oj nu var det länge sen jag skrev ett inlägg i den här kategorin. Det är ju inte för att jag inte har nått att vara tacksam för, snarare tvärtom. Jag har så mycket att vara tacksam för så jag fokuserar hellre på det än att sitta framför datorn och häcka. Bloggen är ju inte allt och det känns skönt att kunna koppla bort den och inte känna att jag måste uppdatera hela tiden. Men nu sitter jag här och ska skriva fem saker som jag är tacksam för.
 
  • Advent! Jag älskar när advent kommer och all belysning plockas fram. Det är så mysigt att gå runt på kvällarna och se hur fint alla har i sina fönster. När kyla och mörker sveper in så kommer ljus och innemys fram. I love it!
  • Mina kollegor är jag så tacksam för, vissa mer än andra :D Nu när det är som det är underlättar det att man har härliga människor runt sig. Det är tack vare dom det är roligt att gå till jobbet på morgonen.
  • Att ha nått att längta till. I februari ska vi utomlands och vilken morot det är och perfekt när det är kallt och blåsigt ute. Att veta att man har nått underbart som väntar förgyller hela vardagen :D
  • Diskmaskinen! Min älskade diskmaskin, den är det bästa jag har. Hur har jag kunnat vara utan den så länge. Som den underlättar min vardag när jag har ont och är liggandes.
  • Mina katter får sista platsen denna gång, för trots att jag är spyless på att det är katthår precis överallt så är dom så underbara. Jag får skratta åt den lilla och mysa med den stora, dom är för go mina tokiga, glupska kattkräk.