Sommartävling

Nu drar jag igång en ny tävling och den håller i sig till fredag den 29 juni då jag drar en lycklig vinnare. Det jag vill att ni ska göra för att vara med i denna tävling är att dela länken till denna tävling på er blogg eller om ni inte har det funkar facebook oxå. Lämna en kommentar här där ni skriver vart ni delat tävlingen, namn och mailadress.

Ni som varken har facebook eller blogg får givetvis vara med oxå men dom som delar länken får sitt namn skrivet två gånger medans ni handra får det skrivet en gång. Ni dubblar alltså era chanser om ni delar med er detta



I denna tävling har jag fått möjlighet att tävla ut en söt livsviktig pryl från coolstuff.se värde 475:- nämligen en Chick-a-Dee-Brandvarnare.

Saker som varnar för att det brinner är mycket bra men ofta mycket fula. Så det var väl bara en tidsfråga innan någon skulle göra slag i saken och designa en snygg brandvarnare. Så här är den!

Inspirerad av våra små vänner fåglarna, som ju har en lång historia av att hjälpa människor. Tänk till exempel på kanariefåglarna som varnar för gasläckor i gruvor. Men den här är nästan ännu bättre då man slipper mata den med annat än nya batterier då och då och den ändå kommer att varna dig med 85 dB höga skrik om olyckan skulle vara framme i ditt hem. Annars är Chick-a-Dee, till skillnad från vanliga fåglar, tyst.

 

Snygg och varnar dig för att brinna upp alltså, snacka om skön pryl.


  • Trådlös, optisk brandvarnare i plast
  • 9V batteri ingår
  • 85dB signal
  • Piper vid låg batterinivå
  • Har testknapp
  • Livslängd på batteri är normalt 1 år
  • Monteras enkelt i taket
  • 3 års garanti
  • Mäter: 17 x 17 x 12 cm
  • EU godkänd enligt EN 14604
  • Kom ihåg att testa din brandvarnare regelbundet!

#1 - - Sara - Ensamstående mamma:

Åh vilken söt brandvarnare! Jag är absolut med.. Har delat länken på Facebook och länkat på bloggen: http://dolphin.blogg.se/tavlingar/2012/june/brandvarnare.html

Svar: Ja den är supersöt
Lotta

#2 - - Petra:

Jag har delat på facebook, hoppas jag vinner denna söting

#3 - - Birgitta W:

Jag har varken blogg eller facebook men vill vara med ändå. Håller tummarna att jag vinner denna till mitt barnbarn som ska flytta hemifrån

#4 - - Johanna:

Jag vill gärna vara med och tävla. har länkat på bloggenm o skrier på fb ikväll. Kommer inte åt det nu. Här är länken från bloggen:
http://narsomhelst.blogspot.se/2012/06/tavling.html

Hälsningar
Johanna!

Svar: Då håller vi tummerna
Lotta

#5 - - Therese L:

Åh de var typ den fränaste uppfinningen på länge :)

#6 - - Maria T:

Jättebra nyttopryl, har delat sidan på fb

#7 - - Sabine-Välbefinnaren:

Ohhh vilken söt. Kan en brandvarnare vara söt!? =) Skulle bli ett samtalsämne i hallen, definitivt! Jag är med i tävlingen. Kram kram